Saturday, 3 August 2013

WHEN LOVE COMES



i love sharing this picture because i want everyone to know that ...

"I HAVE U" 
&
 "I LUV U"




U KNOW WHO U'RE




MATI ITU PASTI


doaku setiap hari,

"YA ALLAH, MATIKAN LAH AKU ANDAI MATI ITU LEBIH BAIK BUATKU DAN ORANG-ORANG YANG AKU SAYANG DARIPADA AKU HIDUP TAPI TIDAK DAPAT MENYUMBANGKAN APA-APA UNTUK UMMAH DAN TIDAK DAPAT MEMBAHAGIAKAN ORANG-ORANG YANG AKU SAYANG DIDUNIA SAMPAI AKHIRAT"... :'(

~ astaghfirullah adzhim...



UJIAN TANDA CINTA

       Beberapa minggu yang lepas ketika aku berjalan kaki melewati beberapa buah premis kedai, tiba-tiba aku terlihat akan seorang pak cik yang sudah berusia lagaknya, sedang baring di atas kerusi malas dihadapan salah sebuah premis tersebut sambil termenung. Yang pasti pak cik itu bukanlah 'pak guard' di premis tersebut. Kelihatan, pak cik tersebut hanya bertemankan sebuah motosikal usang dan beberapa barangan lain seperti kotak-kotak. Melihat akan keadaan pak cik tersebut, aku membuat andaian yang kehidupan pak cik itu amat dhaif dan sepertinya pak cik itu hidup sebatang kara. Sedih melihat akan keadaan pak cik itu. Sungguh. Tidak tahan melihat keadaan pak cik itu. Berat sungguh ujian yang Allah timpakan kepadanya. Beruntung juga sebenarnya pak cik itu kerana cinta Allah kepadanya juga amat besar.

Ujian tanda cintanya kepada kita. Ujian juga sebagai penghapus dosa. Subhanallah.

Benarlah firman Allah yang bermaksud, "Allah tidak akan memberati(menguji) seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya". (AL BAQARAH : 286)

Allahu Rabbi. jika nak dibandingkan dengan kehidupan aku yang sekarang ni, aku rasakan kehidupan aku jauh lebih baik. walaupun tidak kaya didunia. mashaAllah.

Astaghfirullahal Adzhim...... ampunkan hambamu ini Ya Allah kerana tidak tahu bersyukur dengan segala nikmatmu. :'(

~ renungilah ayat-ayat cinta Allah dalam surah Ar Rahman. Sangat meng-asyikkan. ^^,



Tuesday, 21 May 2013

SANG MURABBI


"hiduplah kalian seperti sang lebah kerana hidupnya sang lebah sentiasa mencari manisan yang mampu memberi manfaat kepada orang lain
 -quotes by USTAZ AIZUDDIN (Lec BA)

     Kat sini OSTAD selalu pesan supaya kita sebagai seorang pelajar perlulah sentiasa mencari ilmu. Jangan cari ilmu masa berada kat SEKOLAH or UNIVERSITI jeee. Tapi kenalah selalu tuntut ilmu tak kira berada kat mana-mana tempat sekalipun. Pergi majlis-majlis ilmu tu pun dah dikira menuntut ilmu. Nak menuntut ilmu tak semestinya kena berada kat INSTITUSI je oke??? tak kesah la kat mana-mana pun kita berada, yang penting ilmu tu kita kena selalu CARI dan AMALkan. Ilmu yang kita dapat tu perlulah diPRAKTIKkan, barulah kita boleh SHARE kat orang lain. Nielah yang OSTAD duk pesan kat kitorang tuu. Ilmu yang kita ada, kita boleh ajar kat orang lain jugak. Semoga dengan segala ilmu yang kita pelajari, kita amalkan dan kita dapat ajarkan kepada orang lain. Semoga dengan ilmu yang kita dapat walaupun sedikit tapi bermanfaat. INSHAALLAH.



"JADILAH KAMU SEMUA ORANG YANG BERILMU, BERAMAL DAN MAMPU MENGAJARKAN KEPADA ORANG LAIN..."


Monday, 8 April 2013

صحابي




عدم التأجيل


      Enti, Ana nak ajak Enti join akhowat kami... untuk menyumbang dalam D & T = Dakwah dan Tarbiyah... bergerak menggapai redha Dia + masuk Jannah bersama-sama... Enti sudi ...? :) heee,,, terkesima aku bila baca text ni... (rasa humble sangat bila orang ajak buat baik) .... mungkin nielah peluang tuk aku berubah kan..??? tp aku maseh dlm dilema...

JANGAN BERTANGGUH TUK BUAT BENDA BAIK


YA ALLAH ...!!!

Wednesday, 27 February 2013

ALHAMDULILLAH


just sharing (,^_^)



“LESUNG PIPIT adalah kecacatan pada otot zygomaticus di bahagian pipi, iaitu ia pendek dari normal. Jadi, apabila tersenyum akan berlaku ‘lekuk’ di bahagian tersebut. Namun ternyata ia satu ‘kecacatan yang indah’... 


Subhana'Allah,


Alhamdulillah,


^_^ ♥






via ~ http://www.facebook.com/nick.nns93/posts/616106865070142


Saturday, 23 February 2013

PINEAPPLE


[SANG NENAS]



Allah ciptakan kita sempurna, cantik, rambut kita, mata kita, bibir kita, tubuh badan kita. 

Semuanya cantik. 




Subhanallah. 


Namun untuk siapakah kecantikan itu kita tayangkan? 

Apakah dengan kecantikan itu kita mengutip pahala dari-Nya atau menempah tempat di neraka? 

Tutuplah aurat sejajar dengan ajaran islam, mudah-mudahan, kecantikan itu bukan menjadi penyebab kita menjadi ahli neraka. 

Mudah-mudahan kecantikan kita itu tidak mengheret kita ke neraka kelak. 



Na'uzubillahiminzalik.. 



Ibarat sang nenas. 

Kulitnya kasar menggerutu. 

Namun isi di dalamnya kuning ibarat emas yang tinggi nilainya. 

Daunnya tajam, gah bagai pendinding melindungi diri. 

Biarpun hidupnya sendirian, namun itu bukan alasan untuknya rebah. 

Ia menjaga diri, mempersiapkan diri, terus meningkat dewasa hingga ke akhirnya disunting orang. 

Selama ia hidup, mahkotanya dijulang tidak pernah jatuh. 

Dan bila ia sudah tiada, mahkotanya tetap terus bertakhta, meneruskan legasi membina empayar baru penuh kehormatan. 



Itulah nenas. 

Mahkotanya dijulang hingga ke akhir hayat. 



Kita bagaimana? 

Ya Allah, selamatkanlah kami dari azab kubur dan azab api neraka. 



Ameen Ya Rabb..


{ukhtie_nns93}